Wednesday 4 September 2013

Hanya Padamu...

Lagu: Hanya Padamu
Penyanyi/Artis: Qiara
Hanya padamu
Kuserahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cintamu abadi
Hanya padamu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci
Jiwa ku dipalu
Gemersik tak terkira
Hampir ku terlena
Dalam belaianmu
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai
Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hatiku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati
Awan yang berarak
Saujana membiru
Cerahlah wajah mu
Di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

Sebenarnya lagu ini pada mulanya bagi aku tiada apa.. tapi lam kelamaan aku terfikir.. Setiap lirik yang tersusun dalam lagu ini sebenarnya memberi seribu makna yang indah.. mungkin setiap kali aku nyanyikan lagu ini.. aku kurang penghayatan.. tapi setiap kali aku nyanyi lagu ini teringatkan aku pada dia.. dan apa yang aku rasa selama ni aku pendamkan.. Allah ada dan mendengar setiap yang aku rasa.. dan kata-kata itu merupakan doa.. mudah-mudahan suatu hari terbukalah hatinya.. Doa, Kesabaran disertakan dengan Tawakkal.. Insha Allah kerana Allah maha Pemurah lagi maha Mengasihani.. Jelas terungkap dalam satu ayat pendek yang selalu kita sebut.. Bismillahirahmanirahim.. :)

No comments:

Post a Comment